våran stolthet Arvid.

våran stolthet Arvid.

Catch and realese Skagern -09

Bilder på Vättern träffen

Bilder på Gösnatta -09

lördag 21 mars 2009

Helt jävla otroligt!!!!!!

Vi planerade att dra till djurö idag,men det skulle visa sej vara svårt. Det börjar med att motorn totalstrejkar. 20 min senare och 200 svordomar så hoppar kräket igång....
Glada i hågen drar vi ut. Halvvägs ut till Djurö bestämmer vi oss för att lägga i... i med pulka ett,går kanon pulka 2 blir en u-båt....den försvann..sedan kom den upp och då med bakdelen upp i skyn och fören rakt ner i vattnet. Jag försöker dra pulkan tillbaka men lönlöst..börjar bli rätt irriterad..då får jag ena masthalvan i huvudet...och med pulkor ute som drar och en masthalva i handen ber jag chrille köra på tomgång för att få reda ut allt elände.. Då dör motorn...Nu börjar ni tro att jag luras men icke....... 30 min senare får vi i gång snurran... då är det nära att jag ger upp och åker in.. men med hjälp av Rini och Sandholm så bestämmer vi oss för att försöka lite försiktigt... kör i ca 3 timmar och då kommer påslag alla orvar...riktigt tjong i stamlinan...10 min senare kommer 7,2 kg slem upp... Nja jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela... Det var ju bra väder!!!!!!!!!!!
Tack för alla motortipps..........
M.V.H Micke

Inga kommentarer:


Dykkurs i Turkiet

Sambon på vallsjön

Sommarkväll vid Narven

Sambon i metartagen

Sambon

Gul ko!!